Γιατί το iWatch είναι ένα τεράστιο σφάλμα για την Apple.

iwatch

Δεν ξέρω αν το θυμάστε, αλλά υπήρχε μια εποχή που στο αριστερό μας χέρι φοράγαμε ένα πράγμα που δένονταν γύρω από τον καρπό μας. Το αντικείμενο αυτό χρησίμευε για ένα μόνο πράγμα: Μας έλεγε τι ώρα είναι. Μερικά βελτιωμένα μοντέλα μας έλεγαν και τι μέρα είναι. Μερικά είχαν και χρονόμετρο και έκαναν μπιπ-μπιπ.  Τα πολύ παλιά τα χρόνια (δηλαδή το 1980) αυτά τα αντικείμενα ήταν ηλεκτρονικά και την ώρα την έδειχναν με άσχημα ψηφία στην οθόνη. Ήταν όμως τόσο φρικτά και τρισάθλια αντικείμενα που τελικά επικράτησαν εκείνα τα οποία την ώρα την έδειχναν με λιγότερο φρικτό τρόπο, δηλαδή με δύο δείκτες που στριφογύρίζαν γύρω-γύρω.

Και μετά η ανθρωπότητα βγήκε από τους αυτούς τους μαύρους αιώνες του μεσαίωνα και την ώρα πλέον την βλέπουμε έτσι όπως πρέπει να την βλέπει ο άνθρωπος. Από το κινητό του. Πρόσεξε με : Το κινητό είναι ρολόι , αλλά είναι και χίλια-δυο άλλα πράγματα. Το ρολόι είναι-μόνο-ρολόι. Ένα πολύ ακριβό κινητό κοστίζει 800 ευρώ, είναι δηλαδή δέκα φορές φτηνότερο από ένα πολύ ακριβό ρολόι (8000 ευρώ) και μπορεί να κάνει εκατό πράγματα περισσότερα από το ακριβό ρολόι. Ένα πολύ φτηνό  κινητό  κοστίζει 80 ευρώ κοστίζει δηλαδή όσο ένα πολύ φθηνό ρολόι και μπορεί επίσης να κάνει εκατό πράγματα περισσότερα από το φθηνό ρολόι.

Και τώρα γνωρίζεις όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για αυτή την συσκευή που βγαίνει από το παρελθόν, παρέα με την λατέρνα και το καρμπυρατέρ. Στον δρόμο κυκλοφορούν ελάχιστες λατέρνες, ελάχιστα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ και ελάχιστες χοντρές και τεράστιες κυρίες με πολύ μικρά και λεπτά ρολόγια.

Η Apple γνωρίζει πολύ καλά όλα τα παραπάνω και σκοπεύει να τα αλλάξει και να ξανακάνει το ρολόι ένα αντικείμενο που θα αφορά και εμάς τους υπόλοιπους ανθρώπους. Την ώρα που εσύ , σεβαστέ μου αναγνώστη , διαβάζεις αυτό το ευτελές γραπτό πόνημα , στα εργαστήρια της Apple οι τρελοί επιστήμονες του Cuppertino , σχεδιάζουν ένα Φραγκεσταϊνικής εμπνεύσεως δημιούργημα το οποίο θα είναι ένας συνδυασμός κινητού και ρολογιού.

Και κάνουν ένα τεράστιο λάθος που θα το πληρώσουν ακριβά , διότι :

1. Η οθόνη: Η οθόνη μιας συσκευής που φοριέται στο χέρι είναι πολύ μικρή για να απεικονίσει οτιδήποτε άλλο εκτός από…την ώρα. Μεγάλα κείμενα, βίντεο κλπ αποκλείονται. Αυτό δεν έχει να κάνει με την εξέλιξη της τεχνολογίας, έχει να κάνει με το ανθρώπινο μάτι. Κείμενο σε μισή ίντσα απλά δεν διαβάζεται.

2. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας: Εδώ και 40 χρόνια τα ρολόγια , ακόμα και τα αναλογικά δουλεύουν με μπαταρία που διαρκεί τουλάχιστον 1-2 χρόνια. Πόσοι από εσάς είστε διατεθειμένοι να φορτίζετε το ρολόι σας κάθε 2-3 μέρες διότι “συνδέεται με  το κινητό σας”

3. Οι δυνατότητες: Το ρολόι ως συσκευή έχει περίπου το 1/6 των διαστάσεων ενός μέσου smartphone. Μπορούμε λοιπόν χοντρά-χοντρά να πούμε ότι η επεξεργαστική ισχύς και τα features μια τέτοιας συσκευές θα είναι περίπου επίσης στο 1/6 των δυνατοτήτων ενός μέσου τηλεφώνου. Δηλαδή ένα i-watch θα έχει περίπου της δυνατότητες που έχει το Nokia της πεθεράς μου. Ναι για όνομα της Αγίας Πατάτας , σαν το Nokia της πεθεράς μου! Ωω η ανθρωπότης!

4. Τραγουδήστε μαζί μου : ” Στο χέρι το φορούσαμε, κόσμημα δεν ήτανε, τι ήτανε, τι ήτανε, κόσμημα δεν ήτανε ” . Για πάνω από 300-400 χρόνια οι κατασκευαστές ρολογιών, είχαν πείσει το κοινό τους ότι ένα ρολόι δεν λέει απλά την ώρα, ένα ρολόι είναι κόσμημα. Οι κατασκευαστές κινητών μέσα σε μια μόνο δεκαετία δολοφόνησαν εν ψυχρώ μια ολόκληρη κατηγορία ημιπολυτελών προϊόντων.  Τώρα οι ίδιοι αυτοί οι δολοφόνοι, θα προσπαθήσουν να μας πείσουν ότι το νέο τους προϊόν αξίζει να ξαναστολίσει το χέρι μας, σαν κόσμημα, μόνο που αυτό το κόσμημα θα έχει διάρκεια ζωής μόνο δύο χρόνια διότι μετά θα βγει το “επόμενο μοντέλο”.

Μωρέ πάτε καλά; Έχετε δει εσείς ποτέ κόσμημα με ημερομηνία λήξης; Ξέρετε βρε αθεόφοβοι κατασκευαστές γιατί η ROLEX συνεχίζει να πουλάει τις μπακαντέλες της 30 και 40 και 50 χιλιάδες ευρώ; Διότι εάν τα πουλούσε όσο αξίζουν (δηλαδή 200 ευρώ) ο αγοραστής θα έλεγε “Μα την να την κάνω αυτήν την μπουρούχα; Αφού και το κινητό μου λέει την ώρα και είναι και πιο όμορφο!”. Η ROLEX πουλάει ένα όμορφο παραμύθι πολυτέλειας σε εκείνους που έχουν λεφτά κυριολεκτικά για πέταμα. Εσείς τι ακριβώς πουλάτε; Bluetooth σε μέγεθος φουντουκιού; Η μήπως θα πουλάτε το iWatch σαράντα χιλιάρικα για να ανταγωνιστείτε την ROLEX στα ίσια;

Ήμαρτον που λέει και ο Γιώργος Γεωργίου.

IT Director , Programmer, Broadcast Graphics Expert, GFX Automation Specialist, Social Media Enthusiast, CEO and Owner of FreshTech , Constant Dreamer, Proud Father of two boys

LinkedIn 

  • Konstantinos Dimakis

    Συμφωνώ απόλυτα με τα επιχειρήματα που θέτεις Νίκο μου, αλλά ας μην ξεχνάμε πως ο λόγος που “η ROLEX συνεχίζει να πουλάει τις μπακαντέλες της” μπορεί να κινήσουν και το marketing αυτών των νέων συσκευών. Τι θα γίνει αν τις “προμοτάρουν” περισσότερο ως μοδάτα ρολόγια των λίγων και όχι σαν τα νέα gadgets των πολλών; Θα βρει ποσοστό στην αγορά των κλαρινογαμπρών … και το “νέο smart-watch κάθε χρόνο”; γιατί όχι;

    • Χμμμ ενδιαφερον επιχειρημα “απο την αναποδη” αγαπητε Κωστα. Μπορει να εχεις δικιο! Ιδωμεν και μαλιστα συντομα.

Copyright © 2013 Freshtech · All rights reserved ·